Pagina's

maandag 9 juni 2014

Tutorial CopicMarkerBenelux blog !!!

Goedemorgen allemaal !!!

Vandaag mag ik jullie weer een tutorial laten zien die ik voor de CopicMarkerBenelux blog gemaakt hebt.
Het is wel totaal wat anders dan jullie van mij gewend zijn :)

Deze keer laat ik zien hoe je zelf op een hele simpele manier een achtergrond kunt maken.

Wat heb je ervoor nodig ???


Glanzend fotopapier, Copic Markers, een acrylblok en een flesje Activator of alcohol.


Je pakt een velletje fotopapier, zoekt alvast de kleuren uit die je wilt gebruiken en een acrylblok, ik heb gekozen voor een lange smalle, jullie zien zo wel waarom :)


Begin je acrylblok in te kleuren met je Copic Markers, ik ben aan de uiteinden begonnen met de donkerste kleur en werk zo naar het midden toe, deze wordt licht.


Als je dit gedaan hebt, neem je je flesje Activator erbij, let erop dat het wel een spuitflesje moet zijn !
Je acrylblok ligt nog steeds plat, spuit voorzichtig wat vloeistof hierop, niet teveel !!!

Leg alvast je fotopapier klaar, neem je acrylblok en druk die goed stevig op het fotopapier.
Nu kun je je acrylblok weer verwijderen.


Pak nu je velletje fotopapier in de hand, spuit er wat activator op en laat de druppels zijn werk doen, draai ook het papier rustig een andere kant op.
Zo krijg je hele mooie effecten, het lijkt wel een beetje op marmer :)

Met een heatgun heb ik het allemaal snel droog geblazen.



Pak nu een stempel die hier mooi op past, ik heb de nieuwe clearstempel Cherry Blossom Tree van Noor! Design gebruikt.
Let op !!! Clearstempel plakt enorm op glanzend fotopapier, maar je kunt het zonder beschadigen er voorzichtig halen.


Je kunt nu de zijkanten mooi recht snijden.


Dit is mijn kaartje geworden !!!

Ik laat jullie er nog even 1 zien, ook deze heb ik op dezelfde manier gemaakt, maar met totaal verschillende kleuren.


Voor deze kaart heb ik de achtergrond stempel Bon Voyage van Noor! Design gebruikt, deze heb ik met een hele lichte stempelinkt gestempeld, Brillianca Pearlescent Beige.
Het zeepaardje en de tekst zijn van Under the Sea, ook van Noor! Design.
Deze heb ik gestempeld met Stazon Teal Blue.

Gebruikte Copics kleuren :

bovenste kaart ; R89, RV19, 25, YR27, 09, Y19
onderste kaart ; BG75, 18, 49, 13, 32, 34

Ik hoop dat jullie dit een leuke tutorial vinden, volgende keer gaan we weer een plaatje inkleuren, maar ik wou jullie deze techniek ook niet onthouden :)
Alvast bedankt voor je bezoekje, geniet nog van het mooie weer en tot de volgende keer !
liefs Astrid xxx


Clear Stamp - Cherry Blossom Tree     Clear Stamp - Background Bon Voyage     Clear Stamp - Under the Sea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, ik zou het zeer op prijs stellen als je even een reactie achterlaat :)

liefs Astrid